Dag 16: Phoenix - Amsterdam

Vrijdag 27 juli 2017
Temperatuur: 45°C
Aantal gereden miles:

Vandaag staan we vroeg op. De wekker staat om 7u. We hebben thans pas om 17u10 onze vlucht maar we moeten om 10u uit ons huisje.
We ontbijten op ons gemakje, nog een laatste keer in ons eigen stekje. Daarna ruimen we op en zien we dat alles netjes achterblijft. We bellen de oma's en opa's nog een laatste keer voor we definitief uit ons huisje trekken :-(
Wat gaan we het hier missen.

Tegen 9u45 zijn we klaar en trekken de deur achter ons dicht. We rijden dan richting Tempe, een gedeelte van Phoenix kortbij de luchthaven.
Hier wandelen we nog even rond omdat Wouter nog opzoek is naar nummerplaten, maar tevergeefs. We wandelen dan ook niet lang rond want het is hier bloedheet :-)

's Middag gaan we nog een keertje eten bij Five Guys, zo lekker. Dit vinden wij echt wel de beste fastfoodketen van Amerika :-)

Met onze buikje weer gevuld besluiten we om nog een laatste keer naar de Walmart te gaan tot we richting de rental car return kunnen vertrekken.

Rond 13u gaan we dan richting de Rental Car om ons machine terug in te leveren :-) Met spijt in het hart geven we hem af.
Dan de shuttle in en richting luchthaven. Hier verloop alles heel erg vlot. De koffers en cooler zijn dadelijk ingecheckt. Dan door de douane, dit gaat ook heel erg vlot. We moeten zelfs niets uithalen, normaal moet alles wat vloeibaar is en laptops, camera's, … uit je handbagage. Maar dit moet nu niet. Dus op 5 minuutjes tijd zijn we door de douane en zijn we al opweg naar onze gate. Toen we naar hier kwamen hebben we echt heel ver moeten wandelen naar de gate, maar dat was nu ook niet het geval. Ik denk dat we op 10 minuten tijd op onze plaats waren. We waren dus veel te vroeg maar beter te vroeg dan te laat zeker :-)
We hebben ons hier dan maar een beetje beziggehouden met nog maar eens bellen naar oma en opa, een ijsje eten, een ijskoffie drinken, een spelletje spelen, chips eten,....  :-)

Na lang wachten is het dan eindelijk tijd om te boarden. Best wel spannend want ik had gisteren plaatsen gekozen bij de nooduitgang. We gaan dus extra beenruimte hebben. En ja hoor, wat een geweldige plaatsen. Zo wil ik altijd van en naar Amerika reizen :-) We vonden het erg dat de vlucht maar 10u duurde :-)

Eens onderweg met het vliegtuig gaat het eigenlijk allemaal heel snel vonden we. Bram heeft bijna de volledige 10 u geslapen. Dus die heeft er niet veel van gemerkt.
Tegen 11u plaatselijke tijd, komen we aan in Londen. Hier hebben we een overstap van 2u. Voor we het vliegtuig uit zijn, zijn we al een half uurtje verder. Dan nog met de shuttle van terminal 5 naar 3, dat is ook nog een heel stuk rijden. We komen dan uiteindelijk net op tijd aan bij de gate voor onze vlucht terug richting Amsterdam.
Hier heeft Bram nog eens de ganse vlucht, een uurtje, geslapen :-) Deze plaatsen waren iets minder dan de vorige :-)

Bij aankomst in Amsterdam gaat alles ook heel goed vooruit. We hebben dadelijk al onze koffers en de cooler, oef :-) Op de luchthaven nemen we de bus terug richting parking waar onze auto al 15 dagen geparkeerd staat en voor we het weten zitten we in de auto richting België.
Onze vakantie zit er weer op, op naar de volgende :-)