Dag 1: Amsterdam - Phoenix

Donderdag 12 juli 2017
Hotel: Red Lion Inn & Suites Tempe
Temperatuur: 33°C
Aantal gereden miles:

Dat het vandaag een lange dag zou worden, wisten we al lang :-) Onze wekkers stonden om 3u30 want we moesten dit keer helemaal tot in Amsterdam rijden. We vertrekken dit jaar vanaf Schiphol. Dus tegen 4u30 was iedereen gepakt en gezakt en waren we klaar om eerst een lange rit naar Amsterdam af te leggen. Maar ja niet getreurd het is voor de goede zaak, want we gaan weer op vakantie naar Amerika :-)

Na een rit van 2u30 komen we eindelijk aan op de parking waar onze auto de komende 15 dagen zal overnachten. Van hieruit gaan we met de bus naar Schiphol en daar zijn we op een 15 minuutjes.
Ondertussen is het 8u, we dachten dat we veel te vroeg waren maar we mochten dadelijk onze koffers inchecken. Daar zijn we ook al vanaf :-) Dan door de douane richting de gate. Onze vlieger vertrekt om 11u35 voor een eerste vlucht naar Londen. Maar OMG wat is Schiphol groot, ik kan niet zeggen hoelang we er juist over gedaan hebben om aan onze gate te komen maar eigenlijk waren we niet veel te vroeg. We hebben er ongeveer een halfuurtje gezeten en toen begon het boarden al.
Onze eerste vlucht van Amsterdam naar Londen duurde niet lang, een uurtje vliegen en we waren al op onze plaats. In Londen moeten we een kleine 3 uurtjes wachten op onze volgende vlucht richting Phoenix. Dus tijd om snel onze maagjes te vullen.

Om 13u45 verschijnt op het bord bij welke gate we moeten zijn. Onze volgende vlucht vertrekt normaal om 14u45. Inderdaad je hoort het goed, normaal. Maar dat was vandaag niet aan de orde. Onze vlucht is pas rond 15u30 vertrokken. Er zou iets gescheeld hebben met de airco, en op zo een vlucht wil je toch zeker zijn dat alles goed werkt :-)

Het was weer een lange vlucht. We hebben niet veel meer gedaan dan ingedommeld, gegeten, gedronken, onszelf een beetje vermaakt, weer ingedommeld, ...
De laatste 3u van de vlucht hadden we redelijk wat turbulentie, en dat vond Bram maar niets. Zijn maaginhoud was al niet zo heel groot maar alles is er dan ook in meerdere keren terug uitgekomen.
We waren dus heel erg blij dat we voet konden zetten op Amerikaanse bodem :-)
Hierna volgen de gebruikelijke vragen bij de immigrations. Maar dit jaar valt ons op dat alles toch wel in het teken van de voetbal is. We kregen ook de vraag waarom België verloren heeft tegen Frankrijk :-)  Hier waren ze blijkbaar hevige supporter van België.
We mogen uiteindelijk toch binnen :-)

Bij het ophalen van onze bagagae ontbreekt er één koffer. Ze hebben ons beloofd dat die een van de volgende dagen zou afgeleverd worden, dus we zijn benieuwd. Met één koffer te kort vertrekken we dan maar naar de Rental Car. We hebben toch weer een mooi exemplaar meegekregen. Iedereen is zeer tevreden met onze GMC Yukon.

Rond 20u30 zijn we dan eindelijk aangekomen in ons eerste hotel. Het zwembad blijkt nog open te zijn tot 23u dus dan maar vlug de zwembroeken aan en even afkoelen. Want warm is het hier wel, om 22u is het hier nog steeds 33°C.
Nu gaan we nog snel een doucheke nemen en een beetje proberen te slapen. Want we zijn al meer dan 24u wakker.

Morgen gaan we richting Tucson waar Bart en Evy wonen.