Dag 5: Tombstone- Globe

Dag 5: Tombstone - Globe

Maandag 16 juli 2017
Hotel: Best Western Copper Hills Inn
Temperatuur: 38°C
Aantal gereden miles:  245 miles

Doordat iedereen gisteren vroeg inslaap is gevallen, waren we deze morgen ook weer heel erg vroeg wakker. Maar vandaag was dat helemaal niet erg. We hadden een heel lange rit voor de boeg.
Om half 7 zaten we al aan de ontbijttafel in het hotel. En om 7u15 zaten klaar in de auto om te vertrekken. Vandaag wordt vooral een rijdag. We waren dus vroeg op pad. Onze eerste stop was bij Chiricahua National Monument. Hier had ik een paar kleine wandelingen gepland, maar aangezien mijn wandelschoenen in onze koffer zitten die nog zoek is, wordt dat niet zo makkelijk. Ik heb enkel mijn slippers. Maar we willen toch graag wat wandelen. Dus besluiten eerst tot aan het einde van het park te rijden. Hier heb je een heel mooi uitzicht en kan je een kleine wandeling maken van ongeveer 0,8 mile lang. Oh wat mis ik mijn wandelschoenen :-)  Een wandeling maken met slippers is toch niet zo makkelijk in rotsachtig gebied :-)
We besluiten ook om even te stoppen bij Echo Canyon om ook hier een kleine wandeling te maken. We wandelen een stukje van de Echo Canyon Grotto Trail en besluiten om ongeveer na de helft terug om te draaien.

Na ons bezoekje aan Chiricahua NM gaat het eigenlijk naar onze eindbestemming Globe. Maar we stoppen eerst in Willcox om wat te eten. Wouter en ik besluiten om te picknicken en de kindjes gaan voor wat van de Burger King. Ze hebben per slot van rekening nog geen fastfood gegeten sinds we hier zijn. Als alles op is rijden we door tot in Stafford, hier is een grote Walmart. We besluiten om voor mij sportschoenen te kopen zodat we morgen eventueel toch wat kunnen wandelen.

We gaan nog snel een ijsje halen bij de McDonalds en rijden dan heel even verder tot in Thatcher, waar een leuk parkje ligt. Hier kunnen de kinderen zich even bezighouden in et speeltuintje. Ze zitten al vrij lang in de auto en we moeten nog ongeveer 1u15 rijden tot aan ons hotel. Dus even wat stoom afblazen zodat ze er nog even tegen kunnen.

Rond 16u komen we aan in het hotel in Globe. We besluiten om eerst nog een duik in het zwembad te nemen. Ons avondeten bestaat uit een large pizza van de Pizzahut en een paar taco's van de Taco Bell. Taco Bell hebben we enkel onze eerste vakantie gegeten en was ons niet goed bevallen maar ik wou het toch nog eens graag proberen. Ik moet zetten dat het helemaal niet slecht was. Het heeft gesmaakt :-)

Ondertussen is onze koffer ook al terecht op de luchthaven in Phoenix en zou deze door een koerier opgehaald worden om 20u30, om dan onze richting uit te komen. Ik ben dus benieuwd wanneer we hem gaan terugzien. Hopelijk vanavond laat of morgenvroeg. Want morgen vertrekken we weer naar een ander hotel. We zullen het snel weten.