Dag 8: Parker - Desert Hot Springs

Donderdag 19 juli 2017
Hotel: Aqua Soleil Hotel & Mineral Water Spa
Temperatuur: 40°C
Aantal gereden miles:  180 miles

De dag begon vandaag heel rustig. Er staat niet veel op het programma dus we slapen iets langer, gaan heerlijk ontbijten in het hotel en vertrekken op ons gemakje uit Parker.
Vandaag rijden we een nieuwe staat binnen, California.

Onderweg komen we in Rice, een Shoe Fence tegen. Vroeger stond hier een boom. Reizigers die hierlangs kwamen, hingen om onbekende redenen oude schoenen aan de takken van de boom.
In 2003 is de boom volledig afgebrand.  Hierna is men spontaan schoenen aan het hek beginnen hangen. En zo ontstond de 'Shoe Garden'.
Heel speciaal om te zien. Er hingen enorm veel schoenen :-)

Vervolgens zetten we onze roadtrip verder naar Joshua Tree NP. Onderweg komen we nog een zandtornado tegen. Heel cool om te zien :-)
In Joshua Tree NP waren we ook al de allereerste keer dat we in Amerika waren. Het is ook het allereerste Natinal Park dat we bezochten. We vinden het hier prachtig. Spijtig dat het hier in de zomer zo warm is, want we willen hier graag eens een wandeling maken. We zullen dus nog een keer moeten terugkomen als het minder warm is :-)
We eten onze lunch op een picknickplaats in het park maar doordat het veel te warm is in de volle zon, blijven we in de auto zitten waar de airco overuren maakt :-)
Vervolgens maken we een stop bij Skull Rock. Hier waren we in 2015 ook al. Wel leuk dat de kinderen dit nog allemaal weten. Het is hier zo mooi, we zouden gerust een hele dag in deze omgeving kunnen zitten en genieten .

Vervolgens rijden we verder door het park, naar Keys View. Wauw, what a view :-) Dit is echt genieten van de kleine dingen. We hebben heel wat foto's genomen maar we kunnen dit gewoon niet op foto vastleggen. We blijven hier toch wel een hele tijd genieten van het uitzicht.

Daarna is het tijd om richting ons volgende hotel te gaan maar eerst nog even een hele kleine omweg via Pioneertown. Dit; is een klein oud western dorpje waar enkele western films zijn opgenomen. We lopen hier even rond. Niet heel lang want de kinderen zijn al aan het zeuren om te gaan zwemmen. Dan maar richting hotel en zwembad :-)

De kids hebben de rest van de namiddag en avond doorgebracht in het zwembad. Wat is dit zalig. Tussendoor hebben we ook nog even tijd gemaakt om wat te eten. Deze avond werd het KFC. Hmm dat smaakte heerlijk. Na het een gaan we terug richting zwembad. We blijven zelfs tot 22u en dan is het nog ongeveer 30°C. De kinderen hebben zich rotgeamuseerd en wij hebben genoten van een zalige avond. Wat moet een mens nog meer hebben? :-)